love a.k.a cinta



picture by Deviant art
 assalamualaikum....hari ni nak cerita tentang CINTA....saya akui bahawa setiap orang pernah  jatuh cinta,cuma yang bezanya adalah diluahkan atau tidak...tapi cinta juga boleh dikawal.kawan2 selalu tanya macam mana nak kawal perasaan ni...saya bukanlah selayaknya untuk menjawab soalan ini..kerana diri ini tidaklah sesempurna mana juga telah melakukan kesilapan sebelum ini...memandangkan kawan2 perlukan pertolongan jadi saya bantulah semampu yang mungkin..saya hanya mengatakan kepada mereka " perkara pertama yang perlu kita lakukan adalah meletakkan cintaNYA lebih tinggi daripada cinta-cinta makhlukNYA"
apa-apa pun perkara ini berbalik kepada diri saya juga,mengingatkn diri kembali...kadang-kadang saya terfikir kenapa bukan dari dulu aku sedar hakikat cinta yang dimaksudkan ini.teringat zaman jahiliah(bukan jahiliah sangat cuma kurang kesedaran sahaja..dimaafkan!)..heheheh..dulu masa zaman sekolah biasalah pelbagai cabaran yang datangkan,yg penting tiada istilah couple dalam kamus hidup saya...hehehe..btw,sekarang alhamdulillah Allah masih memelihara hati ini....jangan lupa cabaran di IPT juga adalah besar...walaubagaimanapun jika kita sentiasa meletakkan Allah adalah yang pertama IAllah kita akan terhindar daripada segala kemaksiatan...



Katakanlah: “Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu.” Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.(3:31)

picture by Deviant art

Comments

Popular posts from this blog

Matrouh & Siwa | Winter break part 1

SANAH HELWA YA UMMI~

tanda-tanda yahudi akan kalah...