Posts

Showing posts from February, 2013

lelaki kuat perasan ke?

Image
semalam ada SC dgn adik-adik tahun 1 GMN...aku dan kak syakirah sebagai naqibah diaorang..tapi semalam kak syakirah yang beri penyampaian...^_^ kitaorg bergilir beri penyampaian...tajuk semalam kak syakirah kata agak sensitif sikit...sebab tajuknya adalah aurat dan batas pergaulan antara perempuan dan lelaki....

so nak dijadikan cerita, kak syakirah masuk bab musyrif...tapi 1 perkara yang telah membuka pemikiran aku adalah apabila kak sya ckp mcm ni :
kalau nak pilih musyrif tu, kalau boleh variasikan...sebab apa,ada kisah tahun lepas, ada seorang ikhwah tu mengaku kat depan semua orang..ikhwah tu kata, "ana ingat dia suka dengan ana, sebab kalau nk jadikan musyrif je call ana....tapi tup2 hujung tahun tengok dia kahwin dengan orang lain pulak..kecewa ana!" ..so lepas ni akhawat2 ni kena lebih peka dan berhati-hati...kadang2 kita perempuan memang tak rasa apa-apa perasaan pun pada lelaki tu...tetapi lelaki kita tak tau, apa yang diaorang rasa....sebab lelaki ni sebenarnya c…