Posts

Showing posts from June, 2010

bantulah hambaMu ini

yakinlah bahawa Allah sentiasa di sisi kita untuk
mendengar rayuan kita, mendengar luahan kita, mendengar teriakan hati kecil kita, mendengar segala kesedihan dan kegembiraan hambaNya...
sebagai seorang hamba yg kerdil ini, tiada apa-apa yg mampu untuk kita mengharungi ujianNya bersendirian, sebagai seorang hamba yg lemah ini, kita hanya mampu mengadu kepadaNya... sesungguhnya Dialah sebaik-baik tempat mengadu....
ya Allah bantulah hamba2Mu yg memerlukan petunjukMu ya Allah, bantulah hambaMu yg sentiasa malas,lemah dan alpa ini yaAllah... Kau peliharalah keluargaku dan saudara2 seIslamku agar sentiasa berada dlm hidayah dan taufiqMu yg benar.. bukan yg hanya topeng atau sekadar nama sebagai seorang Islam...
ya rabbi... 

PEACE for Gaza

Image

fakta CROCS

Image
haaa...baru kita tau kejahatan org kafir yg sentiasa mahu merosakkan Islam...fakta terbaru ialah lambang CROCS yang merupakan nama Allah...mereka sengaja meletakkannya di bhagian bawah iaitu kaki manusia agar kita semua termasuklah umat Islam memijaknya...astagrifullahalazim....jhtnye org kafir ni..sbnrye CROCS ni negara mne yg buat?uhum...konon CROCS ni sedaplah..pela..tp mmg pun kasut ni berkualiti tetapi ade motifnye..bru aku tau..sbnrye kt skula cikgu safiah dah beritahu bdk2 ni tntg CROCS..bdk2 ni terus kikis lambang tu sambil menangis...huhuh..sedihnya...mereka sedih kita umat Islam diperbodohkan oleh orang kafir begitu sng sekali...

malam.....=.="

Image
huhuhu...dah malam ni...homework add math tak siap g..kini mlm2 aku ditemani lagu2 yang menaikan semangat dri kumpulan shoutul harokah ni..semangat2...alhamdulillah..aku baru balik dari kem fizik ni dari kota tinggi...next week ada kem KAHFI...waaa...seronoknye...nk pergi..tp mcm tak berkesempatan je...de tuisyen arab kat kota tinggi g..haaa..ni tiba2 aku dpt msg dri kwn baik aku yg dah kuar sekolah ni..dia bg semangat tok belajo betol2..baik2..insyallah...
nak tau tak de kesah ni..hahah..tiba2 aku jadi hero plak kt asrama tu..bdk2 ni yg ckp aku brani..aku diam je..*heheh..pdhal bngga...hahah..sebab aku telah kejar org lelaki yg telah msuk ceroboh aspuri..hahahah...padan mke laki tu..bru dia tau sape aku ni..ceh,hahh..
tp betula Allah nak izin aku berani kejar org laki tu...de hikmahnye...btul2...
ni de citer best ni...ni kt negara eropah sne..bila de seekor singa yg pandai bukak pintu kereta...hahah..nsb baikla singa tu dah makan tghari..kenyng dah..singa tu tak makan manusiala..cbe tgk…

hari guru yg ceria...

Image
salam...sambutan hari guru kali ni kitaorang form 5 yang anjurkan..or kitaorang lah yang setting tempat dan tetapkan tema...tema tahun ni ialah KESULTANAN MELAYU MELAKA...pelabagai halangan dan pahit getir kitaorang nk siapkan persediaan dewan ntuk sambutan ni..huhuh..walaupun kena marah,buat ni tak bley , buat tu tak bley..tp akhirnya berjaya gak kami teruskan usaha kami....anyway semua cikgu2 gembira pada hari tersebut...Cikgu,SELAMAT HARI GURU...jasamu sentiasa diekenang..orang de cakap cikgu ni macam astro,macam2 ada...de jgk orang cakap cikgu ni macam tv 9,sentiasa dekat di hati,de jgk orang cakap guru ni macam tv3,inspirasiku...tai pengetua cakap guru macam loreal,kerana dirimu begitu berharga...doakan kejayaan kami cikgu....amin
ni merupakan persembahan cikgu2 yg ceria tu...tema puteri gunung ledang moden..hahah
budak2 laki form 5 jadi hulubalang istana...
haaa..ni dia pedagang dari cina tok bacaan doa..huhu...popular..haha
ni plak untuk penyampaian anugerah kpd guru wakil drp kera…

HALUAN siswa berkampung di SMSSI

Image
salam.....alhamdulillah...akhirnya dapat gak aku bukak blog ni setelah sekian lama meninggalkannya..hehehe.. haaa..ni nk citer ni pasal HALUAN SISWA datang SMSSI....buat kem motivasi...alhamdulillah..semuanya berjalan dgn lancar... paling aku seronok buadak2 batch aku semua suka + seronok....lagi2 budak lelaki..diorg semua dah insaf dah rasanya...heheh..baguslah...budak2 perempuan pun positif nampaknya...pendekatan yg diberikan sangat menyentuh hati oleh c.razali...yg penting kita kne jaga hubungan kita dengan Allah...yakin dengan Allah...insyallah...senang kata diorang rindu dgn kem nila....ya Allah..sukanya aku bila dgr de kwn2 aku de yg dah insaf nak pakai tudung,nak berubah...semoga Allah memberkati usaha kami...lagi 1 kitaorg ni nk SPM taun ni..doakan lah ye kejayaan kitaorang...amin insyallah... aku nk masukkan video tu..tap tak bley la..tak pela aku msukkan pic je la ea....
motivasi drp seorang tokoh yg berjaya

khusyuk betol diorg ni berbincangaik..penat ke bang..heheh
sssh...fokus2x…