Posts

Showing posts from December, 2009

tahun baru...2010

Image
atcually pic ni jmp kt facebook...anyway sury coz curik2 pic kwn..eheh..nk puji je..kreatifkan..nice k


salam sume..hari adalah 1/1/2010..iaitu tahun bru...pe yg aku harapkn taun 2010,yg terbaik...huhu..bg aku 2009 adlah tahun ujian untuk aku...rse tak de yg best pd taun 2009..huhuhu..tak taula knp aku ckp mcm ni...sedey2..sob2

2010..i'm coming...smssi tggl setaun je...syg skul tu,tp de gak yg wt aku tak ske skul tu...terutamanya taun 2009...mcm2 brlaku...ujian tu...bley ktekan "i hate 2009 and all things including in it"..sume la...huhuhuu....bnd yg tak baik sume aku nmpk mse 2009..kt skola ke kt mne2la...

2010..spm aku...pray 4 me k...mslh aku kt skul tak de bsr sgt...mslh ni adalah dalaman aku je..tak libatkan fizikal org lain pun...aku rse terseksa..bila berhadpan dgn kwn2 aku yg agak "tak phm islam"..sury to say...aku kelirula...nk hadapi n nak cegahnya...kt skul aku baik je dgn sume org,,,dri klas sc tulen,sc agame till sc teknikal...diorg baik2 je...tp de jg…

hikmah disebaliknya

Bila Allah cepat makbulkan Doamu, Maka DIA Menyayangimu,
Bila DIA Lambat Makbulkan doamu, Maka DIA Ingin Mengujimu,
Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu, Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu.
Oleh itu, Sentiasalah Bersangka Baik Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun... Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNya.

azab:lebih baik masuk neraka drpd MALU~

salam..smlm mse ayah bg usrah,de 1 pengajaran yg aku dpt...ni nk citer sikit..

apabila kiamat datang semua makhluk di dunia ini akan musnah..maka tiada sesiapa yg idup lg..semua manusia akan dihimpunkan di pdg marshah..pd ketika itula..manusia akan merasa malu yg teramat sgt!!!kerana pd ketika itu semua amalan dan perbuatan yg dilakukan di dunia sme ada baik atau buruk akan ditanyangkan kpd semua manusia...setiap org akan ditanyangkan perbuatannye selama dia hidup...dan setiap seorg mengambil mse yg lama dan seterusnya di pdg marshah terdapat berbilion2 manusia yg tak terkira bilanganya...dgn panasnye yg tak terhingga...
di sini..bila perbuatan kita ditayngkan kita berasa amat2 malu...dan di sini la malu kita yg teramat spi boleh mengatakan 'masukkan la aku neraka terus,asalkan jgn ditayangkan perbuatan2 aku mse di dunia dlu'...kita amat2 mlu ketika ini....

adakah kita malu dgn Allah skrg?perasaan malu itu merupakan pelindung bg org2 yg beriman...krn bg org yg tidak malu dia akan…

bulan december~

salam...huhuhu..rse lme btol tak update blog ni...nk ucapkan trima ksih kpd sesiapa yg sudi lwt blog ni,n beri komen yg mengembirakan aku..kih~thanks ya...actly dis is juz a simple blog..

skrg da msuk bulan disember 2009,jap g da taun 2010...cepat tol mse berlalu...next year aku da nk ambik spm....pray 4 me...kjp je rsenye aku membesar..pape pn aku tak bley lalai n leka g..next year,aku mst all out...
hope sgt2 taun dpn dpn fokus lbh tok spm dan tak nk bz2 sgt....da cukupla f4 dlu..aktif..penat da!anyway sume tu adalah pengalaman hidupku...
tp yg pling penting...aku dpt tingkatkn amalan2 aku...rse mcm de je yg kurg pd diri ni...kne lbh dekat dgn Allah...sumga dipermudahkan olehNya..amin...

~target 11A+ SPM 2010~

maryam 11A's candidate SPM 2010~

salam maal hijrah

Image
assalamualaikum...nk ucapkan salam maal hijrah kepada semua umat Islam..~semoga kita mndpat yg terbaik drpNya..amin

selamatkan ikan..~penat+busuk+happy....

Image
salam ...arini g tangkap ikan dgn ayah...ayah yang ajak pergi selamatkan ikan kt dalam parit sebelah rumah...sbb air parit tu da nk kering...kesian ikan2 ni mcm da nazak tak de air....pe lg kiteorg pun pergila ambik sauk dan besen....uhuhk...de ke patut aku yg msuk kne masuk parit,ingatkan ayah nk tangkap...ish...mcm2 aku rse,kne gigit semut api,kne gigit nyamuk..kne gigit ikan...heeeee..takdela tipu je....ala ikanye takdela beso mne....kecik je...lbh kurang mcm dlm gmbr nila....
punyala susah misi nk selamatkan ikan kecik ni...tp sbb kesian selamatkn la jgk..pe yg penting...ikhlas~tak tahan bila kaki tak bley kuar bila da termasuk dalam parit...melekat dgn lumpuh....dahla gne selipar abg apis yg 'tak bape nk lawa ' tu...nsb baik allah izin tak putus...tarik pny tarik air parit terpecik plak kat mke ayah..alamak!suryla ayah....da siap tangkap semua ikan tu...kiteorg pn gla msukkan dalam akuarium kt dlm uma tu...selamatla mereka dgn jayanya....alhamdulillah...bdn aku pn bau busu…

teka-teki teka-tekok...spe yg pandai jwbla...

1.katak klu diterbalikkan jadi katak ,tp klu kopi terbalikkan jd ape? jawapan : tumpahla.. 2.ape bnd yg ade 6 kaki,tp bila jalan gne 4 kaki je? jawapan :orang yg sedang menunggang kuda,2 kaki manusia tambah 4 kaki kuda..bila jln gne kaki kuda je.. 3.benda ape mse dia hidup kita nyanyi,tp bila dia mati kita tepuk? jawapan :lilin hari jadi 4.1. Burung apakah yang boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk?  jawapan :penguin 5.Gajah lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak? jawapan:patah balik..kambing bengang sbb titi dah patah 6.Lima pasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stokin tersebut? jawapan: stokin basah 7.Dalam banyak-banyak cecair, cecair apakah yang akan menjadi beku apabila dipanaskan? jawapan :telur  8. Apa tiga jenis buah yang terselamat dalam kebakaran disebuah kedai? jawapan :? Buah keranji sebab dalam perahu, pisang emas sebab dibawa belayar dan bu…

sedehnya tak dpt g kem...

salam....arini agak sedeyla jgk..sbb tak dpt g kem haluan siswa sbb 22 n 23 aribln de tusyen addmath...sedey..wawawa,...takpe...akhirnya dpt pujuk diri...spm lg penting,syg tu..da tusyen penat2..ponteng plak kn..tak pe..nnt bila aku dh after spm nnt bley join haluan siswa..bru btol2 layak..kih3..takpe asalkan niat kita baik,kita psti gembira...msti de hikmah aku tak g kem haluan siswa tu...layan~~nite,salam

sayang mereka...alhamdulillah!

Image
salam semua....sbnrnye rindu kt abg muadz n kak una...tp nk buat mcm mne diorg sibuk sgt kat sne spi tak sempat nak balik uma..pape pun yam rindu kamu!!semuga Allah sentiasa melindungi kita sekeluarga..amin...rse bersyukur sgt bila dikurniakan keluarga yg sgguh bahagia ini...Alhamdulillah..tp ni semua hanya pinjaman..mak,ayah,abang,akak,adik dll....mereka semua milik Allah..termasuk la diriku ini...aritu mse wt usrah ayah de soal kiteorg,ape yg korang ade kt dunia ni...sye jwbla de mak bapak..ayah jwb kt dunia ni kita tidak pnyai apa-apa...semua ini hanya pinjaman..skrg bru aku sedar betapa kerdilnya diriku ini...Allah boleh ambil bila-bila mase je bila Dia mahu..astagfirAllahalazim...ampunkan la dosa hambamu ini ya Allah...hambamu ini lalai yaAllah...ingatlah bahwa hidup kat dunia ni tak lame...bila-bila boleh mati..so,bykkan la amal soleh kita..dan jauhila dosa dan laranganNya..insyallah
keluarga bahagia hingga akhirat..amin
                                   nila 2 org budak kecik yg…

rindunya nak main hoki...

salam..arini ari ahad malam,mak tak de g pekse tok OUM...urm..tetiba rse rindu plak nk main hoki..knp ye??da lme tak main hoki....waa...gian ni nk main ni..da la rindu kt abg muadz n kak una...windu sgt2...cptla balik..da lme tak jmp...semoga sihat selalu ye...hoki plak nk main tak de partner...sebenarye da malam ni... nk tido dlula.....da penat wat folio biology,,fuh da nk siap da... semoga ari esok lebih baik drpd ari ini..insyallah...ya Allah ampunkan la dosa hambamu ini yaAllah lindungilah kami sekeluarga drpd perkara2 yg keji...amin

seronok KMK 10....

Image
salam semua..aritu 1-3 disember telah aku menghadiri satu kem yg dipanggil KEM MINDA KREATIIF 10...yg diadakan di tiram indah village(selesa jgk)...walaupun agk lambat satu ari ke kem ni,pe yg aku nkkan ialah pengisian program ni..alhamdulillah pe yg aku nk dapatla serba sedikit....aktiviti yg pling aku suke ialah berkongsi pengalaman sebagai seorang pemimpin....tema kem kali ini ialah 'aku hadir sebagai pemimpin'...seronok jgk kerana dpt mempelajari kaedah memimpin yg baik..cntoh seperti Rasulullah....plaing terkejut bila diumumkan sebagai peserta terbaik kem ni..mmg tak cyela..rse mcm tak layak je nk terima anugerah ni,tp Allah lebih mengetahui..Allah nk izin..tak pela...alhamdulillah..
taklimat daripada ketua fasi(sir adam)ice-breaking..knela beratur!
rajinya..tolong sidaikan baju..bgs2
ea..da terbelit plak tangan aku nih!
heee..seronok betul dpt melawat umah mak cik marpu'ah..
fasi bersama-sama keropok lekornya...sedap2 tp liat sikit!
ceh..mcm aku je leader..perasan!!
urm..bi…