selamatkan ikan..~penat+busuk+happy....

salam ...arini g tangkap ikan dgn ayah...ayah yang ajak pergi selamatkan ikan kt dalam parit sebelah rumah...sbb air parit tu da nk kering...kesian ikan2 ni mcm da nazak tak de air....pe lg kiteorg pun pergila ambik sauk dan besen....uhuhk...de ke patut aku yg msuk kne masuk parit,ingatkan ayah nk tangkap...ish...mcm2 aku rse,kne gigit semut api,kne gigit nyamuk..kne gigit ikan...heeeee..takdela tipu je....ala ikanye takdela beso mne....kecik je...lbh kurang mcm dlm gmbr nila....

punyala susah misi nk selamatkan ikan kecik ni...tp sbb kesian selamatkn la jgk..pe yg penting...ikhlas~tak tahan bila kaki tak bley kuar bila da termasuk dalam parit...melekat dgn lumpuh....dahla gne selipar abg apis yg 'tak bape nk lawa ' tu...nsb baik allah izin tak putus...tarik pny tarik air parit terpecik plak kat mke ayah..alamak!suryla ayah....da siap tangkap semua ikan tu...kiteorg pn gla msukkan dalam akuarium kt dlm uma tu...selamatla mereka dgn jayanya....alhamdulillah...bdn aku pn bau busuk,bau parit....nk tau kaki ni pnyla menggigil sbb penat..huhuh~anyway,i'm so happy today,may allah bless us as we had saved the little fish....amain..k,salam

Comments

Popular posts from this blog

Matrouh & Siwa | Winter break part 1

hari guru yg ceria...