menangis kerana Dia?



picture by Deviant art

ya Allah...pada saat ini aku seakan-akan ingin mengalirkan air mata..tapi ya Allah..adakah air mata ini mengalir untukMu ya Allah..aku takut ya Allah,aku malu ya Allah..bantu hambamu ini ya Allah,berilah aku kekutan ya Allah...aku sememangnya betul-betul ingin menangis ya Allah....bercampur baur persaan dalam hati kecil ku ini ya Allah....malu,sedih,terharu,gembira,risau,takut.....ya Allah...aku malu dgn Mu ya Allah....aku seorang hambaMu yang lemah....aku ingin dambakan cintaMu ya Allah....kuatkan hati ini agar sentiasa menyintai dan mengingati Mu ya Allah....

sebuah perbualan:
anak:mak,macam mana kita nak tunjuk kita sayang Allah ye?
emak:perbanyakkan zikir,amalan2 sunat..tingkatkan qiamullai dan mohon sesuatu bersungguh-sungguh...
anak:kalau kita menangis kerana Allah juga adakah tanda kita sayang pada Allah?
emak:ya sayang..kalau kita buat semua perkara yang baik kerana Allah..IAllAH Allah akan nilai sebagai ibadah...walaupun menangis.....

Comments

Popular posts from this blog

Matrouh & Siwa | Winter break part 1

SANAH HELWA YA UMMI~

tanda-tanda yahudi akan kalah...