someone special

bismillah pembuka bicara...tajuk post kali ini adalah someone special...haaaa~ tertanya-tanya siapakah dia...kena dengar cerita dulu...

pada awal perkenalan,kitaorang biasa2 je..takdelah rapat sangat..tetapi dengan izin Allah kitaorang akhirnya menjadi sangat2 rapat...ke mana kami pergi mesti bersama,kalau antara salah seorang daripada kitaorang tak ada...orang lain mesti bertanya.."sorang je?best friend pegi mana? "..heheh...sebab kitaorang ni memang rapat sangatlah ,macam belangkas pun adalah gak... 
 
"APA YG MEMBUATKAN AKU SUKE BERKAWAN DGN DIA? "
aku suka berkawan dengan dia sebab dia banyak membantu aku..terutamanya dalam pelajaran...tak tahulah,kenapa bila bersama dengan dia aku rasa senang sahaja nak faham sesuatu tu..kalau tak paham mesti tanya dia...walaupun soalan "bodoh"...dia pun sanggup layan dan terangkan satu -satu pada aku..tak marah pun...suka sangat!kalau dia takde...hahaha...susah aku nk belajar..lagi 1 perkara paling aku suka tentang dia ni adalah kerana dia..suka sangat buat muke..dalam pelbagai situasi lah..mke sedih,mke gembira,mke blur....mke marah(ni time betul2 marah lah..heheh)..mke terkejut paling kelakar..heheh

"MACAM MANA UKHUWAH KITAORANG BOLEH BERTAHAN LAMA?"
 apa yang aku maksudkan bertahan lama ialah..di mana aku tidak pernah bosan bila berkawan dia dia..dari form 1 sampailah form 5 tak penah bosan bila bersama dia...sebaliknya aku rasa kehilangan bila dia tiada di sisi aku....serius tak pernah bosan..tp kalau kecik hati tu adalah kadang2..hehehehe..bila bergaduh baru namanya KAWAN...kan..kan...lagi 1 sebab dia pandai melayan kerenah n celoteh aku tau..dia juga seorang sahabat yg baik...sebab dia juga tak lupa untuk beri aku nasihat..walaupun nasihat yang biasa2..tapi nasihat tu amat bermakna di saat kita sedih atau pun terlalu gembira....dan dialah orang yang banyak mengingatkan diri ini...


kalau korang tengok gambar pun dah tahu kan siapa orangnya tak lain tak bukan..orangnya ialah amanina a.k.a nina ...sebenarnya nina dah lama buat post tentang aku  tapi setelah diberi tahu baru aku berkesempatan untuk membacanya..hehehe..sangat2 terharu...satu ucapan aku buat nina "aku SAYANG ko sangat2....tak nak hilang kawan macam ko..semoga Allah pelihara ukhuwah kita sampai ke syurga...ingat tau,aku sayang ko sangat...tapi jgn lupe gak..Allah lagi sayang ko.......apa yang penting jgn lupa doakan aku ye..^__^  


"berukhuwahlah kerana ALLAH,
kerana indahnya berukhuwah keranaNya..
bila bertemu, tidak jemu...
bila berpisah, tidak gelisah...."


p/s : nina,aku takde lagu la nak dedicate kat ko...hahaha..sebab aku tak layan sangat lagu2 ni..heheheh....sekian....

Comments

behindthebeast said…
This comment has been removed by the author.
behindthebeast said…
Kangdoimida~[sob3...terharunyer sy!!]
mar_yam said…
heheh...no biggie....muga2 Allah redha ukhuwah kita ye....syg ko

Popular posts from this blog

Matrouh & Siwa | Winter break part 1

hari guru yg ceria...