menjahit bukan hobi ku tapi...

haaa....siapa yang percaya bahawa aku telah berjaya membuat sepasang baju kurung sendiri...hehehe...percaya tak?urm..mst rmi tak percaya kn...hahaha...ye,sebenarya 1 pasang baju kurung telah aku siapkan..dgn bantuan mak usu...terima kasih mak usu kerana melayan pertanyaan yam selama yam belajar dgn mak usu...
orang kata buat baju ni susah...yeke..?takdela....senang je..heheh...tp baju melayu lelaki mmg susah dan aku pn tak belajar nk buatnya...
 mula-mula proses mengukur dan menanda

talitape dan kapur baju diperlukan... 

sekarang proses menggunting plak..(senang je!)*ceh 

ni pulak tengah menjahit bahagia lengan 

urm..fokusnya!bagus2...jahit lawa-lawa ye! 

hati-hati nanti terkena jarum...tp bagi tukang jahit tekena jarum tu perkara biase je! 

haaa..jahit mesin plak...sorryla kalau benget-benget jahit tu...biasalah first time jahit! 

jahit span di bahagian bahu....sebenarya time jahit guna mesin slow je aku tekan mesin tu...takut tersasar..hahah 

AKHIRNYA.....waaaa...bajuku dah siap!alhamdulillah....berkat usaha dan kesungguhan dapat juga aku siapkan 1 pasang baju kurung...dengan izin Allah...aku berajaya.....

Comments

Popular posts from this blog

Matrouh & Siwa | Winter break part 1

SANAH HELWA YA UMMI~

tanda-tanda yahudi akan kalah...