mari belajar arab ammiah...

assalamualaikum...alhamdulillah nampaknya sudah 2 minggu berada di kursus PINTAR a.k.a kursus persediaan ke mesir dan pre-medic(sempat lagi online-ribuan terima kasih diucapkan kepada kak una,akak yg tersayang kerana sanggup menghantar lappy dan broadband untuk saya pinjam).di sini ingin saya katakan bahawa saya AMAT MENYUKAI belajar arab ammiah...(yuhooo...=.=")..hehehe..kerana arab ammiah amatlah seronok dan mudah (cuma kena rajin menghafal perkataan lah)..nak speaking arab ammiah sikit... 
  1. ana wahissyu ummi,abi,muadz,una,apis,amani wa ain - saya rindu mak,ayah,muadz,una,apis,amani dan ain....
  2. innahardah ana masrurun awi-awi - hari ini saya gembira sangat2
amacam?best tak...sebenarnya amat seronok kerana dapat belajar ilmu baru,walaupun dahulunya saya amat tidak menyukai bahasa arab..bak kata pepatah "jangan benci sesuatu kerana kita akan sukanya pada suatu masa"..bila nak sudah berada dalam kursus ni,ustaz kat sini cerita macam-macam tentang mesir...(perasaan = excited + takut + sedih)..hahaha..okla rasanya setakat ni sahaja post untuk kali ini....syukran ^_^

Comments

Popular posts from this blog

Matrouh & Siwa | Winter break part 1

SANAH HELWA YA UMMI~

tanda-tanda yahudi akan kalah...