DIA sebaik-baik perancang..hikmah di sebalik KAHFI'11

assalamualaikum...waaa tajuk kali ni macam gempakz je(dalam hati yeke??)..btw nak cerita sedikit kisah dan pengalaman saya berada dalam program KAHFI' 11 ini yang diadakan di SR Islam As-Siddiq,simpang renggam pada 2-4 Jun 2011.haaaa..untuk pengetahuan semua KAHFI pada kali ni katanya ingin mengadakan kelainan iaitu kem ini berbentuk karnival.para peserta akan dibahagikan kepada 3 bahagian iaitu mengikut modul-modul yang mereka suka yang terdiri daripada modul sukan,modul debat dan modul reka cipta.

hari pendaftaran.....^^
hendak dipendekkan cerita,hari pendaftaran pun bermula.para peserta pun mula mendaftar.walaubagaimanapun, bilangan para peserta yang dijangka tidak berkesampaian(target :100 peserta----> yang datang :50 peserta).jadi secara drastiknya,Allah izin kami selaku urusetia dan fasilitator terpaksa mengubah perancangan awal kami.maka dengan sepakat kami bersetuju untuk mengabungkan semua peserta tanpa membahagikan mereka kepada 3 kumpulan.alhamdulillah dengan izin Allah..kami diberi petunjuk dan hidayah dalam menyelesaikan masalah ini.tanpa disedari,semua aktiviti mengejut ini berjalan dengan jayanya....

jadi mari kita teruskan cerita bagaimana KAHFI'11 ini berlansung..mari kita saksikan...jeng jeng..(dalam hati tah pape je..hehehe)

 sesi ice-breaking dan team building:
 
 hahaha...kukuhnya kerusi buruk ni,berapa kali fasi rempuh..tak roboh2
adik-adik perempuan pun tak nak kalah...peluk jangan tak peluk..hehehe
ini pulak main fire-pantai...pening kepala adik-adik
 
mari bermain "botol" menggunakan sifir 5..haaaa,ingat sifir dok?
 haaa..saya sebenarya paling suka game ni "music chair"..masyuk!! sbb tgk adik-adik perlu rebut-rebut kerusi..kelakar pun ada(suka tengok mereka rebut kerusi ^___^)

 sekarang kita beralih kepada modul reka cipta...ehem2 kat sini nak puji sikit adik2 peserta sebab modul ini antara modul yang mencabar kerana adik2 peserta perlu membina jambatan dengan hanya menggunakan pencukil gigi dan gam UHU.."akak salute la dgn adik2..hebat-hebat belaka"
 adik2 peserta dibantu oleh fasi-fasi yang hebat juga....hihihi *wink
taraaaaaa...inilah hasilnya...hebat kan..hebat kan...thumb up!
 serba sedikit laporan tentang modul reka cipta..kalau tgk gambar ni ada muka abg.anas..dimana beliau yang mengetuai modul ini..tahniah diucapkan

modul seterusnya adalah modul debat...hahaha...modul ini pun seronok juga sebab dapat melihat bakat adik2 peserta ini berdebat...pergh..terkejut juga bila tengok..semua hebat-hebat belaka...(dalam hati kalah menteri2 berdebat..hihihi)
tengok tu..bersemangat sungguh ye adik-adik puteri ni


adik-adik putera tidak kurang hebatnya...semangat!!
gambar yang paling kanan adalah saudara muhaimin yang mengetuai modul tersebut...(pun tak kurang juga semangatnya ketika berbicara)
waktu debat ni,paling tak boleh lupa ialah pantun yang dibacakan oleh speaker dewan(berbaju biru,saudara hilmi) yang berbunyi "hari-hari makan ulam,mari kita mulakan"...(dalam hati berkata...tak kena langsung pantunnya...hehehe..tapi layan jelah)
pertandingan debat peringkat akhir..dimana peserta putera vs peserta puteri..kemenangan berpihak kepada pihak lelaki..tahniah diucapkan...(applause)

modul seterusnya adalah modul sukan...peserta lelaki dan perempuan dibahagi 2...peserta lelaki bermain bola sepak..peserta perempuan bermain "kahfi-race"..alhamdulillah semua aktiviti yang dirancang berjalan dengan lancar
barisan urusetia dan fasilitator yang menjayakan KAHFI'11..muga-muga Allah terima amalan kita..IAllah


 


  

Comments

cnikmat45 said…
yam..tq coz poost sal KAHFI JOHOR.. indah n kenangn e2,, tidak akn sy lupe.. even xb'sama smpi program b'akhir..
mar_yam said…
hehehe..welmce..alhamdulillah diberi kekuatan

Popular posts from this blog

hari guru yg ceria...

APA YANG BEST RAMADHAN KAT EGYPT NI?