HANA : baby baru kami

asalamualaikum semua..hari ini saya rasa sangat gembira dan amat2 bersyukur kerana Allah izin ketika perjalanan kami menghala ke kedai sayur pada waktu pagi (dalam keadaan kesejukan..maklumlah dah nak winter)....ada seekor ANAK KUCING berwarna kuning mengekori kami...tanpa berlengah saya terus memeluk dan membawanya pulang ke rumah F2...(rumah penginapan di mesir)..alhamdulillah lagi sekali saya berasa senang hati kerana ahli bait(ahli rumah )saya dapat menerima kucing itu dengan hati terbuka...setelah bermusyawarah kami sepakat menamakannya HANA..hehehe..ketika HANA ditemui badannya kotor dan penuh dengan debu...setelah dimandikan HANA kelihatan sangat cantik dan bersih..tetapi kasihan pada HANA kerana mata kanannya dijangkiti sakit mata(katarak)...alangkah gembiranya kami kerana HANA merupakan kucing yang sangat2 manja dan taat pada arahan kami...(samikna wa atokna)..heheh..
selepas HANA mandi...weee dah bersih + wangi..HANA kesejukan tu!

HANA tak reti duduk diam..susah nak ambil gambar dia..


nampak tak mata kanan HANA tertutup sikit..sebab mata dia sakit(katarak)
 sebagai konklusinya sayangilah kucing..kerana kucing adalah haiwan kesayangan Rasulullah...bagi yang alergi kucing jangan anti kucing pula..bukan salah mereka...sekadar menjauhkan diri dari kucing sahaja.akhirnya Allah telah memakbulkan hasrat hati ini untuk membela kucing....(sebelum ni ingat nak beli tapi nak jimat..akhirnya kucing di tepi jalan juga menjadi pilihan saya..hehe)

Comments

arina hairin said…
comelnye...tapi knape bg name hana?
nur_sfm said…
suke sgt kucing... maryam ummu hurairah, hihi ;)
mar_yam said…
@arina...hehehe...ahli bait sume setuju namakan dia hana...hahah,sebab hana bermaksud lembut kan..dan bulu dia lembut sgt...jd kami namakan dia hana..heheheh
mar_yam said…
@nur_sfm ,,yup saya suka sgt kucing...apa?ummu hurairah?heheheh..takdela...minat shaja...hehehe
HambaPencipta said…
bguslah mngasihi sesama makhluk...wlaupun binatang skalipun...moga mndapat balasan yang setimpal..

p/s:naseb baik x ltak nama ahmad...hehe gurauan semata..
mar_yam said…
@hamba pencipta....mudah2an..ameen..

hahaha....letak name nazeem best gak kan..hahaha..gurauan semata..keh2

Popular posts from this blog

Matrouh & Siwa | Winter break part 1

hari guru yg ceria...