kisah kmk'10

 alhamdulillah setelah 4 minggu saya menghadapi SPM akhirnya saya telah berjaya menghabiskan peperiksaan tersebut dengan jayanya dengan izin Allah...selepas itu,pd 17/12 saya telah menghadiri KEM MINDA KREATIF anjuran Haluan dan KeArah di Sekakap,mersing..dekat je dengan sekolah saya...tapi sesuatau yg mengejutkan saya apabila kak amnani telah menyatakan bahawa saya telah dilantik menjadi fasilitator pelapis..ish2..terkejut den dibuatnya...tapi alhamdulillah akhirnya berjaya juga saya menjalankan amanah tersebut walaupun agak kekok pd awalnya....kat sini ade beberapa aktiviti menarik yang ingin saya kongsikan...

 ni antara aktiviti yg susah bgi saya sbb dia kena ada teknik tau..sbnrye saya tak cuba pun sbb tak nk basahkan diri...heheheh..ramai gak sahibah yg tak lepas...hehehe
 monkey bar ni saya ske gak..tp tak cuba sebab tak nak basahkan diri..heheh..yg ni ramai yg lepas walaupun susah....
 persiapan sebelum naik tok flying fox...ni nmenye pak cik adnan,kecoh orgnya...
 bahagian sahibah plak bersiap tok flying fox gak...mke serius je..takut ke!
 haaa...amani seronok nmpk dpt naik...ye..mmg btol,seronok dpt naik flying fox ni..hehehe..saya pun ske walaupun mula-mula tu takut gak..mak saya lagi kelakar,first time dia naik ni,dah tak nak naik lagi dah..taubat....katanye takut...hehehe
 ni bdk kecik yg bersemangat waja..sume benda dia nak cuba....flying fox pun nk cbe....tp lastly tersangkut gak sebab ringan sgt..hehehe
 haaa..abseiling ni sgt2x seronok..tp bab nila sahibah byk menjerit "pak cik!!!pak cik!!!...takut pak cik!!!....ibu tolong!!!"....hahahah..nk tau tak saya kat bwh tu dah tak tahan ketawa tengok gelagat diorg tu..sakit perut ketawa..tp ni ketawa bkn ejek tau,spontan je....diaorg tu menggelikan hati je.....
 haaaa...ni jln mlm2 ni hutan paya...masuk je hutan trus hujan lebat tu yg basah kuyup tu...berita baik bagi saya-tak dpt msuk paya-..sbb saya tak ske msuk air mlm2 ni..hahaha..paras air laut sgt tinggi..air pasangkan...so tak dpt la rentas paya yg busuk tu....saya plak kne jaga adik2 group saya..terpaksalah beratur belakang sekali mula2 tak takut sgt sbb ada sahabat jaga kat belakang saya,then second round jalan lagi,cuak plak rsenye bila kat belakang dah tak de orang jagakan...mse tu ingat Allah je....huhuhu..takutnye...!!
 candle war..waaa..ni permainan yg menarik..saya ske game ni....menampakkan kerjasama yg utuh antara ahli kumpulan dengan ketua...
 haaa..ni aktiviti praktikal solat di dalam air..tp disebabkan air laut yg teramat kuat ombak nye..praktikal ini hanya diadakan di gigi2 air je....praktikal mengambil wudhu...
 praktikal mengambil tayamum...
 keterangan lanjut oleh fasi sahabat....
 allahuakbar.....praktikal solat di tepi laut....
 haaa....aktiviti ni saya tak tau ape nmenya..sbb sahabat lakukan aktiviti ni untuk mengisi mase lapang sementara menunggu sahibah membuat flying fox....apapun sahabat ni kreatif gak tuk nak isi masa terluang...

ni plak aktiviti tangkap botol..nmenye pun saya tak tau...tapi nampak menarik gak...



 waaaa...inilah group saya..tgk tu..bdn saya bersih je...sbb tak cuba sume obstacle..ni group saya setelah selasai mencuba semua obstacle plkn...dah tak yah g plkn dah..hahahah
 barisan fasilitator sahabat
fasilitator sahibah

erm..nila serbasedikit tentang KMK'10 untuk kali ini...semoga yang baik itu dtg drpd Allah..nk ucapkan tahniah kepada semua peserta serta fasilitator serta urusetia yg berusaha keras kerana telah menjalankan kem kali ini dengan jayanya..termasuk mak cik2 dan akk biro makanan yg menyediakan makanan yg enak sekali(terutamanya sambal tumis yg sedap tu)..heheheh..semoga Allah memberkhati usaha kita semua dan kukuhkanlah lagi silaturahim antara kami...sekian laporan daripada KMK'10,sekakap mersing....
*ceh,mcm pembaca berita plak.....

Comments

Popular posts from this blog

Matrouh & Siwa | Winter break part 1

SANAH HELWA YA UMMI~

tanda-tanda yahudi akan kalah...